Searching for culinary perfection, one recipe at the time

vineri, iulie 26, 2013

Brasserie Léon de Lyon - Restaurant review


Weekend-ul trecut am făcut ceva ce nu am mai făcut niciodată pana acum, am fost într-o mini-vacanta strict gastronomica. Locul vizitat, Lyon.
Sper sa găsesc timp și răbdare sa descriu în alt post ce am mai văzut prin oraș, în afara de restaurante.

Ultimele doua săptămâni am fost într-un business trip in Londra si Ukraina asa ca a apărut un weekend la mijloc, în care sa fac ceva.
Ce poate sa facă un foodies care începe sa se respecte, merge în expediții culinare în capitala gastronomica a Frantei, Lyon.

Peste restaurantul asta am dat pur întâmplator, când alte trei restaurante înaintea lui le-am găsit închise.
Duminica, ziua în care am plecat din Lyon nu mi-am făcut nici un plan in prealabil. Am decis ca în ziua aia o sa aleg un restaurant pe care o sa dau întâmplator.

Întâmplarea face ca am avut noroc și am dar peste ceva care a fost deosebit.

In aceiași zi, pana sa găsesc restaurantul asta, m-a gândeam cu un pic de regret ca o sa plec din Lyon și nu am încercat doua din chestiile unice ale Lionului, buchon, tip de restaurant care se găsește numai în  Lyon și quenelle, un preparat specific Lyonez.

Cu restaurantul am reușit , dacă și numai parțial, sa împușc amândoi iepurii de mai sus dintr-o impuscatura.
Cu toate ca nu e buchon autentic, este considerat buchon modern, chiar dacă noțiunea de buchon modern nu prea face sens :).

Un pic de istorie, pana în 2008, restaurantul a avut doua stele Michelin. In 2008, din motive pe care nu le-am descoperit, restaurantul a renunțat la stele și s-a transformat într-o braserie.

Cam totul este tradițional în restaurantul asta și asta într-un sens bun. Serviciul, interiorul, mâncarea vin din vremuri de mult apuse.


Destul de multe mâncăruri sunt aduse la masa cu un cărucior, pe bucăți și asamblate în fata clientului, asa cum se făcea pe vremuri.


Ca sa mai adauge un pic de culoare la decor, intru-un colt erau doua surori, amândouă trecute de 90 de ani, care au vorbit nonstop cât au stat acolo :)


Restul restaurantului e plin de istorie și arta




Dacă la celelalte restaurante Lioneze am avut meniuri complexe și interminabile, de data asta lucrurile au fost foarte simple, aperitiv, fel principal și desert :). Simplu și la obiect!

Am început cu un spread de măsline și pâine adevărata, franțuzească :)


A urmat aperitivul

pate en croute maison a l'ancienne

ris de veau, foie gras, blanc de volaille, pistaches, une petite salade



Super deliciu, altceva nu mai pot sa adaug :). Citiți ingredientele :)

Felul principal

quenelle de brochet frais, cuite au four

une sauce genre nantua, riz basmati


Ca și consistenta, a fost apropiata de galustele noastre din supa de galuste, dar mult mai pufoasa.
Gustul a fost o surpriza foarte plăcuta. Dacă ar fi sa folosesc un singur cuvânt cu care sa-l descriu, ar fi delicat.

Sosul a mers de minune cu quenelle. A fost dezamăgire mare când am terminat :)

La deset a fost o mina incurcatura, provocata de mine.
Cu toate ca in meniu scria negru pe alb Meringue, dintr-n motiv necunoscut, creierul meu a înlocuit meringue cu ile flottante .
Din cauza asta a fost un pic de surpriza și dezamăgire ca nu mi-au adus ile flottante, mai ales ca mie nu-mi prea place meringue :)

La desserts qui evoquent la gourmandise et notre enfance

Grosse meringue mi- cuite



glace caramel, sauce chocolat et chantilly


Cu mare chinuiala am terminat jumătate :)

Pe total, o experiența pe atât de reușita pe cât de neașteptata!


Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top