Searching for culinary perfection, one recipe at the time

duminică, decembrie 18, 2011

O noua pasiune.. care nu mai este noua de ceva timp

Foarte simplu de explicat :).

Din cind in cind, nu prea des,  apare cite ceva in viata de zi cu zi care are efecte uimitor de puternice si neasteptate. Exact asta a fost pentru mine filmul Julie and Julia . Aparent, aproape toata lumea in America stie despre Julia Child. Si tot aparent, eu eram printre putinii care nu au auzit de ea. Chiar daca nu ai nimic de-a face cu bucataria sau gatitul, in America Julia a fost imposibil de evitat. Julia a fost in permanenta la televizor incepind de prin 1963 si pina cu vreo trei sau patru ani inainte sa moara in 2004.

Nu-mi mai amintesc cu exactitate ordinea exacta a evenimentelor si nici nu-mi mai amintesc cit de mult m-a impresionat filmul dupa ce l-am vazut prima oara. Dintr-un motiv sau altul, dupa ce am vazut filmul am inceput sa mai citesc un articol sau doua pe internet despre ea, am imprumutat niste carti de la biblioteca despre ea si fara sa-mi dau prea bine seama la momentul respectiv, Julia Child a devenit unul dintre eroii mei. De la asta si pina a-i cumpara cartile de retete nu a fost decit o distanta foarte mica si asa am descoperit cu stupoare ca imi place la nebunie sa gatesc. Ca sa va dati seama despre ce discutam, acum vre-o doua sau trei saptamini, intre simbata si duminica am petrecut 11 ore in bucatarie gatind :). Asta bineinteles ca o duce la exasperare pe Magda care din cind in cind isi doreste sa mai faca si altceva in weekend decit sa spele vase dupa mine.

Fara sa stau prea mult pe ginduri am reusit sa-mi cumpar o caruta de carti cu retete din care marea majoritate m-am uitat numai pe poze din lipsa de timp. Bineinteles ca asta nu ma impiedica  sa cumpar in continuare alte carti esentiale :) pe care le descopar pe Amazon chiar daca stiu ca am deja mai multe decit imi trebuie.


Una din cartile descoperite pe Amazon este The French Laundry Cookbook. In momentul cind am cumparat-o nu am prea fost prea sigur pentru ce anume o cumpar dar entuziasmul altor cumparatori a fost mult prea mult pentru mine. La putin timp dupa ce am primit cartea am dat peste un blog care descrie experintele cuiva in timp ce a gatit toate retetele cartii. Blogul este excelent scris... Cum mi-a venit idea sa fac si eu la fel, nu mai tin minte, dar a fost ceva similar cu "Daca fata aia a putut, eu de ce nu as putea?" Asa ca m-am apucat si eu de treaba. 

Tipul de retete si preparate din carte sint extrem de complexe pentru nivelul meu de competenta si mie personal imi ia o gramada de timp sa le fac. Trei sau patru ore pentru o reteta nu este ceva de neauzit:).

Din cite am numarat eu sint in jur de 100 de retete principale si o gramada de retete ajutatoare pentru componente folosite in suta asta de retete.

Cum am facut o gramada de poze deja, just in case o sa ajung sa le postez intr-o zi, la sugestia pretenului Florin B., am decis sa resuscitez The Wandering Oltean si o sa incerc sa descriu din cind in cind aventurile mele culinare in lupta mea cu retetele din carte.

Cum sint greu de preparat si din lipsa de timp nu ma astept sa termin cartea prea curind, in cazul in care o sa reusesc sa o termin vre-o data. In cel mai fericit caz o sa le termin undeva in 2013 ??. In cel mai nefericit, nu o sa le termin nici o data :).

Intr-una din zilele astea o sa postez o lista cu toate retetele cartii si cu link-uri la retetele deja incercate.

So here we go!!!
Share this post

5 comments

  1. so is the blog name now going to change to the cooking oltean?

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti recomand "Julia and Jacques Cooking at Home" de Julia Child and Jacques Pepin (daca nu cumva o ai deja). Cartea contine versiunea ei si a lui,care uneori se bat cap in cap. Show-ul lor la TV era si mai haios decit cartea, unde se bateau cap in cap si la propriu. Oricum cartea are valoare pentru cunoscatori (de asta o si recomand) :) si in plus dupa mine are cea mai buna reteta de Creme Brulee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh boy.. Cartea de care zici tu no o am
      De Julia Child am
      .Mastering the art of French Cooking Vol. 1 si 2
      .Julia's Kitchen Wisdom: Essential Techniques and Recipes from a Lifetime of Cooking
      .The Way to Cook
      .My Life in France

      De Jacques Pepin am
      .Jacques Pepin's Complete Techniques
      .Essential Pepin: More Than 700 All-Time Favorites from My Life in Food

      Ștergere
  3. Dragilor,
    Si pe mine m-a adus tot Julia Child la voi pe pagina. Am nevoie de ajutor! Ma tot gandesc de cand am vzt filmul sa imi cumpar si eu o carte. Ma gandeam la The way to cook s am vzt ca a aparut si varianta pe CD.Cum sunt retetele? Si pozele? Si ingrendientele sunt usor de gasit? Mentionez ca nu sunt foarte priceputa in arta culinara :D

    RăspundețiȘtergere
  4. In primul rand scuze pentru ca raspund cu intarziere dar am fost plecati intr-o vacanta de ski.

    Personal imi place foarte mult The way to cock. Nu am prea mai gatit de mult din ea dar cand am cumparat-o, am folosit-o destul de mult. Este un pic mai usor de folosit decat Mastering the art of French Cooking pentru ca are destul de multe poze colorate si nu este atat de complexa. Retetele nu mi s-au parut complicate si pasii sunt usor de urmarit.

    Singura problema pentru uni poate sa fie ca retetele sunt retete frantuzesti din anii 50. Au tendinta sa foloseasca unt si smantana dar nu neaparat in toate retetele.
    Personal am folosit cartea sa ma treaca prin diferite metode de gatit.

    Spor la gatit :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top