Searching for culinary perfection, one recipe at the time

vineri, august 20, 2010

Berile vacantei

Cu toate ca-mi trag originile dintr-o zona viticola dintr-un motiv sau altul nu mi-a placut niciodat vinul.
Exceptia a fost perioada dintre trei ani si patru ani cind mi se spune ca o trageam puternic la masea

Berea a fost dintotdeauna OK ( si ma refer la OK-ul american care inseamna acceptabil, nu la cel romanesc care am bagat de seama ca inseamna excelent). De cele mai multe ori a fost numai o modalitate de a-mi potoli setea

Totul s-a schimbat cind am dat peste berea Belgiana si mai tirziu berea produsa de niste producatori mici de bere americani (microbreweries).

Nu sint nici pe departe expert pentru ca nu ma intereseaza sa fiu... dar cam stiu destul de bine ce tip de beri imi plac si ce fel de asteptari am de la o bere.

De la vacanta asta am avut asteptari destul de ridicate ... stiind ca o sa merg in Belgia si cu toate ca am stat numai doua zile si jumatate acolo post sa spun ca experienta a fost awesome!!!

In primul rind am reusit sa beau nu una ci DOUA Westvleteren 12. Citesc de berea asta de vreo zece ani si in sfirsit am avut ocazia sa o incerc. E un pic extrem sa spun ca este cea mai buna bere din lume.. dar cu siguranta ca este una dintre cele mai bune beri baute de mine.

Partea un pic funny este ca am baut-o in Amsterdam in doua seri diferite. Tot in Amsterdam am gasit si sa o cumpar la un magazin dar nu am facut-o pentru ca stiam ca o sa merg in Belgia si trebuie sa fie mai ieftina acolo.
In Amsterdam era cu 15 euro pentru o sticla de 330 ml, dar ca sa fiu onest berea era veche de trei ani si asta se plateste in plus la tipul ata de bere.

In Belgia am cautat-o in trei orase diferite pina sa dau de ea si a fost 12.50 euro pe sticla...proaspata. Asa ca daca as fi stiut, ar fi trebuit sa o cumpar din Amsterdam.

In afara de berea asta am avut norocul sa degust o gramada de alte beri, unele noi, altele deja degustate in alte ocazii

Cind mi-am adus aminte am facut poze... so here we go

Leffe Bruna din Belgia si Okult din Luxemburg pe terasa la Pizza Hut

Ename si Maredsous Triple Abbey Belgian Ale 10 intr-un bar belgian in Paris

Westmalle Trapist Triple (pentru mine) si Wieckse Rose (pentru Magda) la un restaurant pe malul baltii in Marken , Olanda

Westvleteren 12, Reinaert Tripel si Witkap - Pater Tripel intr-un bar belgian in Amsterdam


Palm la o cafenea ce se presupunea ca vinde cea mai buna placinta de mere din Amsterdam

Leffe bruna in Amsterdam asteptind sa treaca ploaia

Affligen tripel si Brigand la un restaurant cu specifig Belgian in Amsterdam
Magazin specializat in beri belgiene.. Am cumparat un gin olandez de acolo

Westmalle triple si La Trappe tripel in Alkmaar

Mica rezerva pentru consum local in Amsterdam

Magazin de bere in Brussels inainte de a intra in posesia la niste Westvleteren 8 si Westvleteren blonda

Morte Subite Kriek si Grimbergen + Optimo Bruno in Brussels

Rezerva acumulata in Brussels pentru consum in America :)

Barbar si Watou's Wit intr-un bar in Brussels care servea 2004 de beri diferite


Chimay triple, Karmeliet tripel si St Louis Peche Premium lambic la acelasi bar


Citeva poze din acelasi bar \ aceiasi seara

Alimentara in Bruges cu bere in jur de 1 euro.. 5-6 dolari in America

Magazin de bere in Bruges

Martin's Pale, Hoegaarden si Bon Secours Biere Vivante in Bruges

Rodenbach si Brugge blonde in Bruges

Vieux Temps, Belle-Vue Gueuze si Jupiler la o cafenea in Brussels

De Koninck tripel, Corsendonk Agnus si Sangria in Antwerp



Rochefort 10, La Chouffe blonde in Antwerp

Leffe Triple in Luxembourg

Bitburger in Germania - asta pentru Magda pentru ca eu am fost sofer


Cam aici se termina aventura cu berile...
Share this post

1 comments

  1. Pe site-ul pe care l-a mentionat Magda ieri, http://beeradvocate.com/lists/top, in top 20, mai mult de jumatate din beri sunt americane. So, please, keep the blog alive from here :-)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top