Searching for culinary perfection, one recipe at the time

duminică, mai 13, 2012

Cel mai bun sandwich din lume




Cel puţin pe listele mele... asta este actualmente cel mai bun, delicios, ... introduceţi aici toate adjectivele pe care le asociaţi cu mancarea super excelentă si delicioasa si... ... 

Asta era cu siguranţa parte din meniul personal al  lui Zeus, mîncăruri de care ceilalţi zei nu erau destul de vrednici ca sa-l merite 

Vedeta în sandwichul asta este Burrata. Ştiu de brînza asta cam de vreun an si nu apuc sa o mănînc prea des pentru ca prin zona mea nu se găseşte asa de uşor.  Cînd dau peste ea, nu o iert!!

Burrata este ca o punga, pereţii făcuţi din mozzarella iar continutul este un amestec de mozzarella si smantană. Asta pe care o cumpăr eu are în interior si stracciatella, care după aceiaşi pagina de wikipedia este un fel de mozzarella cremos folosit ca sa se facă burrata.

Dacă ati încercat-o .... fericitilor. Dacă nu ati dat peste ea pană acum, căutati-o si nu o sa va para rău :)

Înapoi la sandwich meu, painea este ciabatta pusă puţin în toaster si stropită putin cu ulei de măsline.
Primul start ... felii de prosciutto de San Daniele. Personal il prefer pe asta cu toate ca si cel de Parma este excelent.
Stratul al doilea ... Felii de rosii presarate cu sare Fleur de sel.
Stratul al treilea... masline kalamata taiate felli amestecate cu patrunjel tocat marunt, ulei de masline si putin otet balsamic de Modena.
Ultimul strat... cateva bucati de burrata peste care se pun doua, trei frunze de busuioc.. am mai presarat cu încă un pic de ulei de masline.

Toata combinatia asta ... mama mia!!!!!

Care este sandwich-ul vostru favorit? 






Share this post

21 comments

  1. Mi-ai adus aminte de...cel mai bun tort de ciocolatã din lume a carei retetã e secretã :))

    As fi curioasã sa incerc aceastã brânzã...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai abandonat bucatarie franceza?
    Imi place tot ce-ai combinat acolo.
    Eu ador burrata. Doamne cat e de buna!
    Sa-ti fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. La cat ai fost de generos cu ele :) , sigur sunt cele mai bune !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. La cat de bine arata cred ca azi am descoperit sandwich-ul meu preferat ;) super arata iar ingredientele de nota 10....!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ramona Alina - :).

    @Any - Absolut nu, nu am abandonat-o :). Nu am avut decit citeva minute disponibile asera asa ca am facut un compromis. Intre sambata si duminica am mai facut inca trei retete din carte

    @catkitchen - :) merci!

    @Adela Zilahi - multumesc!

    @Alice Kitchenette - :)! Merci!

    RăspundețiȘtergere
  6. Uite ca Burrata n-am luat pana acum, de fapt nici nu stiu daca se gaseste prin Ro. Ca suna foarte bine ce propui aici :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata Delicios!In weekend-ul trecut,i-am rasfatat si eu cu BLT sandwich!Foarte bun !

    RăspundețiȘtergere
  8. Mmmmmm, arata excelent! Ador acest gen de sandwich!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu sunt fericita care o are la dispozitie la magazinul de sub scara.:-))Burrata pentru mine e mozzarella "deluxe", n-as refuza un astfel de sandwich.Mi-e greu sa aleg, cred ca depinde de sezon. Vara: un mozzarella pomodoro rucola, iarna: tonno+anghinare in ulei+ maioneza!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Carmen - Mi se face foame cind ma gindesc la ea :). Personal am dat peste ea din pura intimplare. Era o promotie, cumpara o Buratta, primesti vreo 10 felii de prosciutto pe gratis... nu am putut sa refuz asa ceva :)

    @Paradis - Gind la ging cu bucurie :)

    @Maya - Merci frumos!

    @DiaMar-bucataria galbena - Multumesc frumos!

    @Lilly - Adevarat Fericita

    RăspundețiȘtergere
  11. Buuuun. Unde gasim branzica - in primul rand! In al doilea rand - e musai sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mda, vedeta in coltisorul tau de lume ;) Eu de unde iau burrata? Chiar arata de zile mari, da nu'sh ce sa zic de gust ;( orbecai dupa niste descrieri.. e gen..?? Io una astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Antonina - :); cu burrata asta e complicat. Ca sa fie deliciasa trebuie sa fie foarte proaspata. Cind zic proaspata ma refer la doua sau trei zile proaspata. Peste doua sau trei zile de cind a fost produsa si incepe sa se intareasca si sa fie mai degraba cauciuc. Aia care vine din Italia e invelita intr-o frunza ca sa poti sa vezi cit de proaspata este. Daca frunza e ofilita, inseamna ca nu mai e buna.
    Gust ... asta pe care o incerc eu are exterior de mozzerella din lapte de bufalo care o face mai cremoasa si mai dulce un pic decit mozzarela din lapte de vaca. Cind o tai, interiorul semilichid se revarsa in farfurie. Asta este facut dintr-o combinatie de smintina lichida dulce si bucatele mici de tot de mozzerella si are consistenta de o crema. Este un pic dulce si aduce un pic a unt dar nu este overpowering.
    Aste este ce zice wikipedia
    The cheese has a rich, buttery flavor and retains its fresh milkiness. It is best when eaten within 24 hours, and is considered past its prime after 48 hours. The flavour and different textures of the inside and outside make it go well with salad[3], prosciutto crudo, crusty bread, fresh tomatoes with olive oil and cracked black pepper, or pasta.

    RăspundețiȘtergere
  14. omg, pai vreau si eu !! merci de info!

    RăspundețiȘtergere
  15. foarte bun sandwichul tau si mie-mi place tot cam asa servita burrata.

    bine as putea sa o mananc si goala, doar cu sare, de dimineata pana seara :))

    antonina, acum legat de partea de aprovizionare, sa stii ca se gaseste si pe la noi. cred ca vei gasi cu siguranta la salsamenteria, la terra felice, la metro baneasa din cand in cand, la Grano - pe putul lui zamfir si astea-s ce-mi vine acum in cap :)

    a fost odata povestea cu frunza. acum burrata vine ambalata intr-o mica punguta dintr-un plastic fin, legata bine cu o bucata de plastic care imita o frunza verde. punguta e plina bineinteles cu zer, pentru ca burrata sa nu se usuce sau sa se intareasca. astfel e proaspata mai multe saptamani, nu zile.

    RăspundețiȘtergere
  16. Super combinatie, ne place extrem de mult!

    RăspundețiȘtergere
  17. Delicios, si partea cea mai atragatoare, foarte usor de facut!! Secretul sta in ingrediente, dupa cum spune chef:-)
    Dar intre Wegman si WholeFoods - cu siguranta poti gSi oricind ai o pofta mare....

    RăspundețiȘtergere
  18. @wine and knives - Burrata asta de care vorbesc eu si de care nu mai pot de cat de buna este vine intr-o punga de plastic fara nici un zer sau lichid in ea. Recent am mai incercat inca doua facute de alti, amandoua in zer, una chiar din Italia. Si amandoua au fost bleah.. nu mi-au placut.
    Chestia cu zerul le-o da viata de raft mai lunga dar bag seama ca le cam strica si gustul.

    @Sisters'Kitchen - Merci!

    @Magda - Ditto! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. genial,must do it for sure!!!!! <3

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top