Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, martie 11, 2013

“PEANUT BUTTER AND JELLIES” Peanut Butter Truffles; Yazu Jellies; Concord Grape Jellies


Si cu rețeta asta am mai încheiat un capitol, Desert. Cu siguranța capitolul la care am avut cel mai mult FUN! 

"Jeleurile sunt ușor de făcut, dar este important sa găsești pectin de mar pur".
Bag seama ca pectinul găsit de mine nu a fost pur? Sau s-a de-purificat după ce am făcut jeleul de struguri?

Chestia ca unul din jeleuri a ieșit, celalalt a rămas la stadiu de... clei :)

Desertul asta este încă una dintre intrepretarile "The French Laundry" a unei rețete ultra cunoscuta, în cazul de fata, Peanut Butter and Jelly.  Cat de mult mai are de-a face cu Peanut Butter and Jelly, rămâne de dezbătut :).

Personal nu prea ma omor după peanut butter, dar am băgat de seama cu surprindere ca în forma asta, nu a fost rău de loc!

Jeleurile se presupuneau ca o sa fie delicate și alea care mi-au ieșit, chiar au fost delicate. Cele care nu mi-au ieșit  au avut o consistenta de clei... și asta asa ca sa fiu eu delicat :).

Mise en place pentru trufe:


Se pune ciocolata tocata mărunt într-un vas metalic care se pune într-un alt vas cu apa fierbinte.


Se amesteca ușor pana se topește și este fina și omogena. Se scoate din apa fierbinte și se lasă sa se răcească pana la temperatura camerei.

Se pune untul de arahide și zaharul în procesor și se amesteca pentru trei minute.


După trei minute se adaugă și ciocolata


și se procesează pană se amesteca bine.
Se transfera compoziția într-un vas care se acoperă și se tine în frigider pana se întărește.


Cu o lingura de înghețata sau cu ajutorul mâinilor se formează sfere din compoziție și se mai dau încă o data la frigider sa se întărească.

Se topește ciocolata amăruie pe baie de apa și se lasă se se răcească pana ajunge la temperatura camerei.

Se scot trufele din frigider și fiecare pe rând se scufunda în ciocolata amăruie lichida.
Rezultatul se pune pe o tava tapetata cu hârtie de pergament.


După ce toate trufele au trecut prin baia de ciocolata amăruie, se mai repeta operațiunea încă o data.
Se dau la frigider încă o data pana se întărește ciocolata.

După ce s-au întărit bine, se presară cu cacao pe deasupra și se agita tava până ce toate trufele s-au acoperit uniform cu cacao.

Mise en place pentru Jeleuri :



Ambele jeleuri, cel de struguri și cel de Yuzu se fac identic. De ce unul a ieșit și celalalt nu... rămâne încă un mister.

Yuzu este un fruct japonez care se înrudește cu lămâia dar are un gust mai intens decât cel de lămâie.

Se amesteca pentru primul jeleu, suc de mere, suc de yazu, apa, zahar și sirop de porumb, iar  pentru cel de-al doilea suc de struguri, zahar și sirop de porumb.

Se aduce compoziția la fierbere la foc mic și se fierbe pentru 10 minute. Folosind o sita foarte fina, se înlătura spuma care se ridica la suprafața.

Se combina pectinul de mere cu trei lingurițe și jumătate de zahar.
Peste compoziția de pectin și zahar se toarnă jumătate din compoziția lichida se se amesteca bine. Când compoziția este omogena se toarnă înapoi peste restul de lichid.

Se aduce înapoi la fierbere la foc mic și se fierbe pana compoziția a ajuns la  104 C.
Când a ajuns la 104 C, se toarnă imediat într-o tava tapetata cu o folie de plastic și se lasă sa se răcească la temperatura camerei pentru aproximativ o ora, pana ce jeleul s-a întărit.

Din păcate, cea de struguri s-a întărit și a ajut exact consistenta de jeleu fin și delicios, cea de Yazu a arătat cam asa



Ehhh, măcar una a ieșit cum trebuia :)

Se taie jeleurile în pătrate de doi centimetri se se servesc împreuna cu trufele.
In pozele de mai jos, închipuiți-va ca lângă jeleurile roșiatice de struguri mai vedeți și unele galbene de Yazu :)



Share this post

8 comments

  1. Nicely done, as usual. Am salvat-o pentru trufele de peanut butter. ;) Si nu, n-am uitat ca iti sunt dator cu o reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca e vorba de desert, musai sa vin si eu!! Arata delicios ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vãd cã te-ai înarmat bine pt. jeleu! bine cã ai incercat ( eu nu am curajul:))) trufele imi plac, asa ca inainte sa plec am sa iau cateva :)

    RăspundețiȘtergere
  4. E, da! La o asa bunatate nu pot rezista!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Excelent...cum ne-ai obisnuit de altfel!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi inchipui ca a fost grozav de gustos desertul asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mihai - Merci :)

    @Paula Gafitescu - Merci

    @Ramona Alina - Merci :)

    @Simona - Multumesc

    @Cătău - Merci

    @simplu si bun - Multumesc

    @Alina Vicu - Merci

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top