Searching for culinary perfection, one recipe at the time

marți, martie 05, 2013

“Surf and Turf” Sautéed Monkfish Tail with Braised Oxtails, Salsify and Cèpes


Un fel de mancare numai bun pentru iarna care aproape nu mai este.
O grămada de "first time" pentru mine: prima data când gătesc și mănânc coada de vaca "oxtail", tot prima data când gătesc și mănânc pește călugăr ? "monkfish" și tot pentru prima data folosesc coada caprei "salsify" (salsify  = coada caprei după câte zice Google translate).

Si dacă tot suntem la enumerat 'prima data', cu ocazia asta am folosit și noua mea lentila, de care sunt fff mândru :).

Nu prea am știut la ce sa ma aștept dar rezultatul a fost cât se poate de satisfăcător.

Monkfish este probabil cel mai urat pește pe o raza de 150 Km, sau măcar este var primar cu cel mai urat pește de prin împrejurimi.


Din fericire l-am primit deja fileuri asa ca nu am avut nici un coșmar în nopțile care au urmat.

Oxtail se marinează pentru o zi întreaga în vin rosu și legume după care sta în cuptor 4 ore.
La sfârșitul experimentului asta am avut carne care cădea pur și simplu de pe oase și care s-a întâmplat sa fie printre cele mai delicioase bucatele de carne încercate vreodată.

Bucățile de coada de vaca se împart în doua pungi și în fiecare se adaugă  morcovi, praz, ceapa, usturoi, pătrunjel, cimbrișor și foi de dafin.


20 de ore mai târziu, bucățile de carne căpătaseră o culoare foarte interesanta




Lichidul de marinat se strecoară și se aduce la fierbere la foc foarte mic.

Bucățile de coada se pudrează cu faina și se prăjesc bine pe toate părțile fără sa se ardă.


Vegetalele din lichidul de marinat, lichidul de marinat, supa de pui și de vițel se pun într un vas de fonta împreuna cu bucățile de coada si se dau la cuptor pentru 4 ore la 160 C.

Dupa 4 ore, ce a ieșit afara din cuptor au fost unele dintre cele mai fragede și delicioase bucăți de carne gustate vreodată.

Carnea se desprinde de pe os și se tine la frigider pana este nevoie de ea.
Sosul se strecoară și se reduce pana ce ajunge la o consistenta de sos mai gros.

Salsify


Din păcate aici am luat un pic de leapșa  Știam de acum vreo noua luni când am cautat asa ceva ca nu se găsește în forma proaspăta. Oricât am întrebat și cautat eu, nu a ieșit nimic.

Ca sa fac totuși rețeta, am folosit salsify din conserva și  asta constituie probabil una din cele mai grave faux pas pe care poți sa le comiți în materie de The French Laundry cooking :).

Trei zile după ce am făcut rețeta asta, ghiciți ce am găsit... Salsify proaspăt :(. Bleah!


Salsify se fierbe pana devine foarte fraged în supa de pui în care se adaugă zeama de lămâie, cimbrișor și usturoi.

Dupa ce a devenit fraged, se taie în bucăți de doi centimetri și se prăjeste în unt pana se caramelizează.
La fel se face și cu felii de ciuperci, porcini sau shiitakes

Pestele de prăjește în ulei iar carnea se încălzește în sos împreună  unt emulsificat, brunoise, romburi de rosii și câteva picături de oțet  .

Si cam atât...
Ce avem la sfârșit este "the ultimate comfort food" în varianta ultra fancy :)




Share this post

5 comments

  1. Tare curajos esti... Urat pestele ala.. nu cred ca l-as fi putut manca :))
    Dar imi place ce a iesit la final!

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta combinatie...eu nu as fi avut curajul sa o fac :) Prezentarea e frumoasa, mai ca as putea uita ce ai pus acolo :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Simona - Merci. E urat foc dar gustos :)

    @Alina Vicu - Merci frumos

    @Paula Gafitescu - Merci. A fost usor ca am cumparat pestele taiat deja :)

    @Cătău - Merci

    @QUISITO - thanks

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top