Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, martie 18, 2013

Sautéed Atlantic Halibut with Summer Succotash and Rue-Scented Onion Glaze



... sau despre cum am mai terminat un capitol, Fish, și introspecții despre ce înseamna sa fi un pic fericit.

Nu am nici o explicație de ce și cum, dar  rețeta cu care am terminat diferite capitole din The French Laundry, s-a nimerit de fiecare data sa fie SUPER.

Comparata cu majoritatea celorlalte rețete din carte, rețeta asta este relativ simpla, fierbi ceapa, fierbi legumele, prăjești pestele... și gata.

Si cu toate astea, rețeta asta a fost poate  rețeta cu cel mai mult... WOW în materie de gust.
WOW-ul de fata a venit din doua direcții diferite. Cu toate ca am știut ce ingrediente am folosit, nu m-am așteptat ca gustul sa fie ce a ieșit pana la urma. Orice chef care se respecta își crează rețetele pentru ca ingredientele "merg" într-un fel sau altul unele cu altele. Aici, pentru mine, ingredientele s-au complementat la perfecțiune unele cu altele.

Sosul a a avut tone de Umami dar în același timp a avut și un hint foarte puternic de caramel.

După 45 de minute de stat la cuptor, ceapa cipollini a căpătat un gust complex furat de la toate ingredientele cu care a fiert împreuna iar textura a fost foarte delicata.

Halibutul este un peste cu o textura mai ferma și cu conținut de grăsime foarte mic. Din cauza asta este foarte ușor sa-l overcook. Un minut sau doua în plus de gătit poate sa-l aduca de la foarte bun la ceva tare și neinteresant. Preparat bine, este absolut delicios. Din noroc, asta al meu s-a nimerit sa fie delicios :)

Succotash-ul de vara... Cu toate ca nu este vara încă,  asta este poate modul perfect sa ne aducem aminte ce poate sa însemne gusturile anotimpului asta. Proaspăt, ușor... intru-un cuvânt minunat.

Cipollini Onions and Sauce


Nu cred sa mai fi gătit tipul asta de ceapa pana acum. Sunt mici și turtite un pic, cu o piele foarte subțire si gust aproape dulce. Din cauza de conținutului de zahar mult mai ridicat decât ceapa obișnuita, sunt perfecte sa le coci în cuptor, sa le fierbi înăbușit sau sa le caramelizezi.


Fără sa înlătur pielea, am tăiat rădăcinile cepelor și le-am prăjit doar pe partea cu rădăcina într-o tigaie cu un strat subțire de ulei. Motivul, adaugă caracter și aroma.

După ce au  devenit aurii închis,  le-am transferat într o cratița în care am pus supa de pui, supa de vițel  miere și cimbrișor și le-am acoperit cu un capac făcut din hârtie de pergament .

Am adus lichidul la fierbere după care am dat cratița la cuptorul încălzit la 160 C pentru 45 de minute.
Scoase din cuptor își mai păstrau încă forma dar erau super fragede.


Am scos cepele din lichid și le-am curățat de piele.

Am strecurat lichidul în care au fiert cepele, după care l-am pus la foc mic și l-am scăzut pentru 15 minute pana a căpătat o consistenta de sos.

Succotash


 Am fiert porumbul în lapte cu putin zahar pana ce a devenit fraged, după care l-am spălat în apa rece și l-am tăiat în rondele groase de un milimetru.


Ardeii rosu si galben, i-am decojit și tăiat în cubulețe de un milimetru.

Am combinat porumbul,  ardeiul, fasolea fava, o lingurița de apa și trei de unt emulsificat.

Si cam atât .. cum spusei mai sus, destul de ușor și rapid ( aproape :) )


    

Share this post

7 comments

  1. Frumoasa prezentarea si cu siguranta si foarte gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. E superb, cat de frumos l-ai pus pe farfurie, n-are nici un defect, bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici nu mai zic nimic despre preparatele tale , toate arata impecabil !!! As indrazni totusi sa te invit la provocarea gazduita de mine in aceasta luna : http://catkitchen.wordpress.com/2013/03/31/dulce-romanie-provocarea-lunii-aprilie/ .M-as bucura enorm sa poti participa !! ;0
    O seara minunata !!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cătău - Merci

    @Sisters'Kitchen - Multumesc

    @Any - Merci frumos

    @Haplea - Multumesc

    @Emily - Merci

    @atkitchen - O sa-mi dau toata silinta sa particip :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top