Searching for culinary perfection, one recipe at the time

duminică, ianuarie 20, 2013

Pickled Oysters with English Cucumber "Capellini" and Dill


[Later edit]
Cu ceva timp în urma , google.ro a adus o căutare a unui roman, curios sa știe "cum gatesc olteni scoicile".  Daca romanul cu pricina mai vine înapoi pe blog la mine, o sa-și găsească răspunsul :).
[Later edit]

Săptămâna trecuta, pe lângă somonul cel mai cel, am gătit cu "vengeance" stridii oysters.
Trei preparate diferite care implica ingredientul asta...si toate au fost abordate cu același sentiment : "It's going to suck BIG".

Nu îmi plac stridiile oysters... well, cel putin asa știam și credeam. Minune... Stridiile Oysters nu sunt rele de loc. Mi-au plăcut și gătite și negătite. De ce oi fi așteptat eu atâția ani ca sa le dau o șansă :(

Din cele trei rețete de stridii oysters făcute,  asta este de departe cea mai simpla, singura problema...  ia doua zile sa o faci.

Rețeta asta își trage inspirația de la o alta rețeta  Linguine cu sos alb de scoici (clams). Linguine se înlocuiesc cu fire de castravete, crabul cu stridii oysters și cimbrișorul cu mărar. In loc sa fie servit fierbinte, se servește rece.

Primul pas, se pun stridiile Oysters la murat :)


Apa, sare, oțet,  zahar, mărar, anison stelat, coriandru și cuișoare, se amesteca și se aduc la clocot.
Dupa ce lichidul ajunge la clocot, se da deoparte pentru 30 de minute, ca sa infuzeze.


Stridiile Oysters se desfac din cochilia lor cu un cuțitaș special pentru eveniment.


A fost mai greu la prima, pana m-am prins care e treaba, după aia a mers ca pe roate.

Dupa cele 30 de minute, pe pun în lichidul de murat și se tin în frigider pentru cel putin 12 ore. Eu le-am lăsat peste noapte.


A doua zi, cu ajutorul unei mandoline se taie feliuțe cam de 1.5 mm de castravete, pana se ajunge la semințe.


Fiecare felie se taie la rândul ei ca sa facem firișoarele de "Capellini".

Castravetele se tine la marinat pentru 30 de minute în sare și oțet de orez. Dupa 30 de minute, se storc putin firele de castravete ca sa înlăturam excesul de lichid.

Scoicile se pun pe un pat de sare roza amestecata cu mirodenii.



Se rotește o furculiță în castraveți ca și cum ai vrea sa iei o porție mica de paste și se pune în carapacea de scoica.
Peste castraveți se pune un oyster o stridie murata.
Deasupra se pune o quenelle mica de icre negre... and voila.

Se servesc ca si cum ai manca stridii oysters proaspeți, folosind carapacea de scoica ca pe o lingura.
Dupa cum mai spusei,  surpriza surpriza, mi-a plăcut. Castraveții și stridiile oysterul sunt un pic acrișori,  stridia oysterul păstrându-și și gustul caracteristic, putin sărat . Caviarul este  sărat și se potrivește de minune cu restul.



Share this post

6 comments

  1. oaleleu neicăăă da ce avem noi aicea breeee?!! frumuseţuri nu glumă

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am mancat niciodata.. dar daca il pregatesti tu, ma risc sa-l incerc! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie nu-mi plac stridiile, dar cu toate astea le-am gustat de cateva ori. Ultima data la cina din ajunul Craciunului, cu champagne si am avut din nou confirmarea ca nu-mi plac :)))!
    Oricum felicitari, icrele negre le-as fi mancat cu mare drag :)!
    Hai ca incet incet te apropii de finalul retetelor din F.L. !

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici eu nu am incercat stridii!Dar prezentarea ta de nota 1o ma face sa le incerc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oysters & Dill cu siguranta o combinatie care merita incercata! Felicitari pentru prezentare!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cătău - Merci

    @Simona - Merci. Pai cum altfel :)

    @Any - Secretul este sa tot incerci :)

    @Haplea - Merci. Pai sa le incerci

    @simplu si bun - Merci frumos

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top