Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, ianuarie 12, 2012

"Clam Chowder" Sautéed Cod with Cod Cakes and Parsley Oil

Din cite retete am incercat pina acum din cartea asta, asta a fost reteta cu cele mai multe probleme.
Acum... ca sa fiu cinstit, tate problemele mi le-am facut cu mina mea si nesilit de nimeni. 
Cu toate peripetiile, rezultatul a fost inca o data cu adevarat magnific .


Reteta foloseste fileu de cod din belsug, doi pounds si jumatate,  un pic mai mult decit un kilogram.
Primul loc (Whole Foods Market) unde am fost sa cumpar pestele, il aveau la pret promotional, special pentru reteta mea, numai  $16 pe pound. Nebunie curata. Nu dau eu $16 pe jumatate de kilogram de peste. Asa ca am plecat revoltat la magazinul meu preferat, Wegmans. Acolo, pretul la fileu de cod a fost $17 pe pound. Am strins din dinti si l-am luat, nu m-am mai intors ca sa fac economie de $2.50.

Inapoii la reteta. Rezultatul final este o combinatie intre un fel de chiftele de cod "Cod Cake", cod prajit, si un fel de ciulama de Clams (nu am nici cea mai mica idee cum ii zice la scoica asta in romaneste) "Clam Chowder"  

"Cod Cake"
Mise en place pentru "Cod Cake" 

Ca o mica observatie, majoritatea retetelor din carte foloseste Shalots, aprope nici o data ceapa. Tot la greu se mai foloseste si thyme (in poza de sus sint ierburile de pe farfuria cu cod). Relativ destul de des se foloseste Brunoise (morcov, pastirnac si praz tocate foarte marunt si oparite pentru citeva secunde), in poza de mai sus in paharul de plastic de pe farfuria cu cartofi. Intr-un post viitor poate o sa arat cum am tocat pina mi-au iesit toate cele ca sa fac Brunois.


Din fileul amintit mai sus, care in cazul meu au fost de fapt doua, se taie sase bucati cam de 5 cm cu 7 cm. Restul se foloseste pentru "Cod Cake".
Aici a aparut prima problem. Reteta cere ca pestele sa se taie in bucati. Cum nu se specifica cit de mari se presupune sa fie bucatile, eu le-am taiat in bucati mici, mult mai mici decit se vad in poza de mai sus.

Pestele se "abureste" in vin (Sovignon Blanc) impreuna cu shalots, usturoi, thyme si boabele de piper vre-o 5 minute.
dupa care se scoate pe paper towels (servetel?)

Dupa operatiunea asta mi-am dat seama de ce ar fi fost mai bine sa las bucatile de cod ceva mai mari. In procesul de "aburire" bucatile mele s-au desintegrat in 5000 de alte bucatele pe care mi-a luat ceva sa le aleg. Data viitoare sprer sa-mi amintesc :)

Pestele se desintrgreaza in bucatele si mai mici
dupa care se adauga cartofii (fierti in prealabil)
Untul 

Brunoise
si patrunjel tocat

 Dupa ce se amesteca bine se imparte compozitia in doua si fiecare jumatate se pune pe o bucata de plastic
care se infasoara ca un salam

si asta se pune in congelator pentru citeva ore.

Clam Chowder
Scoicile...
Se aduc la clocot in vin, thyme, usturoi, jumatate de shalot si o foaie de dafin si se scot din lichidul fierbinte imediat ce s-au deschis
Lichidul care ramine se strecoara dupa care se fierbe pina se reduce la doua sau trei lingurite.
 
Se adauga o cana de heavy cream si se fierbe la foc mic

pina se reduce la jumate si arata ca o maioneza.

Aici a aparut prima problema majora. Cum am facut maioneza asta cu vre-o ora mai inainte sa-mi trebuiasca m-am gindit sa o pun in frigider. Cind am scos-o, a fost mai tare ca o caramida ingheta.
Ca sa-i aduc inapoi consistenta m-am gindit sa o incalzesc. Rezultatul final a fost o pasta alba si niste lichid galben. Acum imi pare rau ca nu am o poza, dar am fost super oribilat si suparat asa ca a ajuns la gunoi cu promptitudine.
Norocul meu a fost ca am in casa clams stock (supa condensata de scoici?) asa ca am facut toata chestia asta de la capat in timp ce ii asiguram pe restul mesenilor din camera vecina ca o sa fiu gata in 2 -3 minute. Mi-a luat can 15- 20 min sa fac chestia asta din nou :).

Dezastrul numarul doi... cu 15 min anainte sa le folosesc se presupunea ca scot "cod cake" din congelator si il tin 15 min in cuptor la 120C. Am uitat de el vre-o 30 min in cuptor. Cind l-am scos din cuptor avea o consistenta de pasta de dinti tinuta la soare. Astea se presupuneau ca le prajesc si o sa arate ca niste chiftele.
Rezultatul...
Disperarea numarul doi sa infiintat prompt :)
Si de data asta am fost norocos pentru ca reteta produce doua "cod cake" si nu e nevoie decit de unul, asa ca l-am produs repede pe al doilea din congelator, l-am bagat repede in cuptor sa se dezghete... dupa care am realizat ca mi sa stricat cuptorul. Grrrrrrrrrr
Am folosit cuptorul cu microunde .. la nevoie

Rezultatul a fost mai bun de data asta

Problema numarul ... ???
Scoicile se presupuneau ca se fierb cu telina si cartofi taiati foarte marunt, Brunoise, patrunjel si unt (in forma de Beurre Monte). Din neintelegere de reteta, am folosit radacina de telina si nu partea verde, asa cum trebuia
Am oparit-o in apa asa cum se presupunea pe cealalta




In final, rezultatul a fost delicios si cu radacina de telina. Daca nu as fi vazut alte poze pe internet mai tirziu, nu as fi stiut ca le-am incurcat. Ca sa nu mai amintesc ca Magda a trebuit sa se duca la exact trei magazine in cautare de radacina de telina in stare de urgenta :).
 
Pestele se prajeste in ulei de canola trei minute pe fiecare parte.

Si acum, rezultatul final!!!



 
Chestia verde este ulei infizat cu patrunjel .. care sa intimplat ca sa intins un pic mai mult decit imi planificasem eu.
Cu siguranta ca o sa mai fac reteta si alta data pentur ca este mult prea delicioasa!!!!
Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top