Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, ianuarie 30, 2012

Cream of Walnut Soup

WOW!!!
Din pacate toate epitetele, interjectiile si adjectivele care-mi trec acum prin cap nu exprima cit de buna e supa asta.
Ca sa nu mai zic ca se poate folosi ca supa sau ca desert sau amindoua la un loc.

Mise en place

Nucile se prajesc un pic inainte sa fie folosite
Nucile, laptele si heavy cream impreuna cu semintele dintr-o pastaie de vanilie plus pastaia de vanilie se aduc la o fierbere usoara dupa care se reduce focul astfel incit lichidul sa fie sub punctul de fierbere.

Se tine asa intre 30 si 45 de minute.

Se strecoara compozitia si se arunca nucile si pastaia de vanilie.

Perele se cojesc (de fapt este o para in retata dar de data asta am facut reteta dubla... si bine am facut ca este mult prea delicioasa)

dupa care se taie in opt felii fiecare..
Feliile se fierb la foc usor in "Poaching liquid" (o sticla de Sauvignon Blanc, apa, zahar si zeama de lamiie) pina se patrund bine.

Crema de la primul pas plus perele de la al doilea pas se pun intr-un blender

Rezultatul este una dintre cele mai bune supe \ desert facute de mine... si de altii pe care le-am incercat eu.

Nu se intimpla prea des dar de data asta si Andrei este de acord
Edit:
Am facut reteta asta de mai multe ori... si o sa o mai fac probabil de si mai multe ori pentru ca este delicioasa.
O alta iteratie... De data asta am folosit si ulei de nuci asa cum se cere in reteta


Share this post

14 comments

  1. Foarte interesanta! Dar nucile chiar trebuie aruncate? :(((

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ce se poate inlocui Sauvignon Blanca?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Liana10 - Nucile am incercat sa le maninc sunt ok.. dar nu neaparat foarte bune.

    @Paradis - Orice vin alb care-ti place si care nu este dulce. In Romania Sovignon Blanc cred ca este Sovinion

    RăspundețiȘtergere
  4. Azi am musafiri si incerc supa de nuci :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anonim - Abia asteps sa-mi transmiti impresii si poate si o poza sau doua :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Parerile au fost impartite, uni au vrut doua porti si au capatat de la cei care au declarat ca nu le place. Cei care nu au vrut cred ca mai mult au vrut sa continue cu cabernetul decat sa treaca la desert.
    Poze nu am facut de data asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim - Hmmm... Am facut reteta asta de vre-o cinci ori si nu a dat gres niciodata sa impresioneze.. si la juniori si la aia mai mari. Am folosit-o si ca aperitiv si ca desert cu rezultate fff bune :).
    Ce fel de heavy cream ai folosit?

    RăspundețiȘtergere
  8. Incerc din nou maine, ti-am trimis pe email smantana folosita. Aici in Qatar nu am prea multe altenative.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Un Oltean - Pai cind mancam o portie cu perele din productie proprie :)? Zi-mi ca incep sa ma pregatesc :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ghici cu ce a venit mami in bagaj? Supa de pere de la tati! :D A fost.....minunata! Mi-a placut mai mult rece de la frigider decat reincalzita in cuptorul cu microunde, dar tinem cont de faptul ca erau 35 de grade in bucuresti (si probabil 45 in apartament). Deci rezultatele unui alt oltean sunt de exceptie!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Miruna - This is soooo cooool!!! Serios :) O sa o incerc si eu rece... sa vad cum merge :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Very good article about walnuts, I enjoyed reading. When searching earlier I also found an interesting guide that answered the question are walnuts good for you. I am going to start eating these every day now.

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top