Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, iunie 07, 2012

“Salad” du Printemps: Rhubarb Confit with Navel Oranges, Candied Fennel, and Mascarpone Sorbet



Daca cumva, din intamplare nu ati auzit de super-concursul primul meu Giveaway  :), nu mai pregetati, mergeti direct la The French Laundry - Milestone and Giveaway ca sa lasati repede un comentariu, dupa care mintenas inapoi aici.

Inapoi la oile noastre, desertul asta l-am facut de doua ori pana acum si foarte probabil ca o sa-l mai fac de inca vreo 45 de ori... ca este printre favorite deja.

Cu ocazia desertului asta am facut cunostinta cu rumarba, si frumoasa intilnire a mai fost :). Asta este tot prima data cind folosesc fenicul, in prajitura sau ne-prajitura

Toate bucatelele astea din desert isi dau mana cu mana si  se complementeaza minunat una pe alta

Daca este ceva care nu este asa cum trebuie, este marimea capsunelor si a bucatelelor de portocala. Si unele si cealalte ar fi trebuit sa fie taiate mult mai mici. Capsunele ar fi trebuit sa fie sfere cu diametrul de vreo 5 mm si portocalele, niste fisii mai subtiri. Ehhh... next time

Rhubarb Confit


Fiecare tije se taie frumos la capete si curata de eventualele ate.
Bucatelele astea ( capetele si atele ) se fierb in apa in care s-a dizolvat zaharul vreo doua minute ca sa infuzeze lichidul. Se strecoara, se arunca bucatile de rubarba si siropul se pune inapoi pe foc foarte mic

Se taie tijele astea in felii subtirele ( ar trebuii sa fie in jur de un cup ) si se tin in siropul fierbinte 5 - 7 minute, pina se feliutele devin moi dar isi pastreaza inca forma


In stadiul asta se pun intr-un container, se raceste la temperatura camerei dupa care se tin in frigider pentru citeva ore. Partea asta poate fi facuta pina la o saptamana in avans.

Candied Fennel


Feniculul se curata de radacina si de frunze ca sa ramana numa foile albe, care se taie cam de un cm latime.


Se umple o cratita cu apa, se adauga zeama de la o jumatate de lamaie si se aduce la clocot. Se reduce focul pana apa fierbe foarte usor si se adauga fasiile de fenicul. Se tin acolo in jur de 10 min, pina devin moi.

Apa asta se arunca si se adauga alta ( 2 cups ) cu zaharul ( 1 cup). Si asta se aduce la fierbere mestecind intre timp ca sa se dizolve zaharul.

In momentul ala se adauga fisiile de feniculul si de fierb la foc mic de tot timp de o ora ( nu e greseala aici... o ora :)  ), pana fisiile devin translucide.

Dupa o ora se pun intr-un container, se racesc la temperatura camerei dupa care in frigider cu ele. O sa reziste acolo o luna intreaga daca este nevoie.

Mascarpone Sorbet

Pe cit de usor de facut pe atit de bun la gust sorbetul asta
Jumatate de kg de mascarpone, 2.25 cups sirop ( parti egale de apa si zahara aduse la fiert ca sa se dizolve zaharul ) si un sfert de cup de zeama de lamaie.

Se amesteca mascarpone cu siropul intru-un blender pina s-a omogenizat compozitia, si asta se pune in masina de inghetata. Cand este aproape inghetat se adauga zeama de lamaie si se termina de inghetat.
Se poate tine in frigider congelator pina la trei zile dar e cel mai bun in ziua in care este facut

Pirouette Cookies
Asta a fost partea cu peripetii ( parca e un facut, ca mai de fiecare data este o parete din asta )


Astea se fac din unt la temperatura camerei , faina, zahar pudra, esenta de vanilie si un albus.

Untul se amesteca cu zaharul pudra si cand s-a omogenizat dupa care se adauga si jumatate din faina


Se omogenizeaza si astea


se adauga albusul plus restul de faina si vanilia


Si se amesteca bine pana ce compozitia este foarte omogena si cremoasa


Folosind o bucata de plastic subtire in care s-a taiat un dreptunghi de 16.5 cm pe 2 cm, se pun niste dreptunghiuri de compozitie pe un silpat. Dreptunghiurile astea se presupun ca sunt foarte subtiri dar nu transparente.


Silpatul se pune intr-o tava si se tine in cuptorul incins la 175C 5 -6 min, cit mai sus in cuptor, pina compozitia incepe sa fie auriu deschis.
Acum incepe parte FUN

Se scoate tava pe usa cuptorului ( trebuie sa ramana calde) si fiecare dreptunghi din asta ( foarte maleabil in stadiul asta ) se infasoara pe o coada de lenm rotunda.
Bineinteles ca sint extrem de fierbinti si ard de nu se poate,  dar ce poti sa faci, suferim pe altarul creatiei :).

Daca cumva se intaresc, se baga inapoi in cuptor pentru jumatate de minut si se inmoaie la loc.

Cum am facut desertul de doua ori, acum am experienta... dar nu pot sa zic cate am stricat \ aruncat la primele incercari :).

Greu este pina faci vreo cinci sau sase. Dupa stadiul asta, degetele devin amortite de durere si nu mai ard asa ca poti sa invirti la chesti din astea  de nu se poate :)

Asa invirtite  (se intaresc apraope instantaneu, ceva de genul 4 sau 5 secunde) se pun intr-un container de plastic cu capac

Unele dintre alea mai de doamne ajuta :)


Si cam asta este cu pregatirea.

Intr-o farfurie se combina romburi mici de fenicul ( jumatate de lingurita ), cu felii de rubarba ( un sfert de cup ajunge la 6 portii), cu cantitati egale de capsune si portocale. Se pune peste toate astea cite un pic de siropul de fenel si rubarba

Peste fructe se pune o Quenelle (forma aia mai ovala, daca va intereseaza, gasiti cum sa faceti una pe youtube) din sorbet si deasupra se pune o Pirouette cookie, pudrata cu zahar pudra

Inprejur se pun citeva picaturi de ulei infuzat cu frunzele verzi ale feniuculului

And voila




Toate aromele de la fructe, plus dulceata de la fenicul si rubarba, plus sorbetul dulce acrisor cremos si Pirouetta din virf care este cit se poate de crocanta si delicata si dulce in acelasi timp, garanteaza o experienta  "prajituroasa" absolut fantastica...

Thats it :)
Share this post

18 comments

  1. Imi plac la nebunie spiralele, as face reteta si numai pentru spirale :) Se pare ca si tu te-ai pregatit ca mine, 1 litru de extract de vanilie :))

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am amuzat tare de tot cu facutul spiralelor :)))!!!
    Alt desert minunat, pe care l-ai executat ca la carte!

    RăspundețiȘtergere
  3. superb! De cand tot zic sa fac si eu spirale :)) Sigur o sa stric de cel putin 3 - 4 ori forma :))
    Zi faina, cu soare si zambete!

    RăspundețiȘtergere
  4. Stii cum zic oltenii?Jos palaria!Adica exceptional!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mai spui ca nu ai rabdare . :)
    Apoi da-mi voie sa-ti spun ca esti frate cu chinezul ala mic care muta dealul cu cosul .

    Fenelul ,eu l-am folosit doar grillat si caramelizat , langa peste sau pui.
    Imi place de mor .
    Dar ideea asta de a-l confia ,mi se pare tare faina .O notez .
    Iar sorbetul de mascarpone mi se pare o nebunie .
    De spirale nu mai zic nimic .:)

    RăspundețiȘtergere
  6. O combinatie superba si o prezentare pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare faine spiralele!Am si eu reteta,dar nu m-am apropiat de ea ca e tare coplicata:))!Arata tare bine desertul pe caldurile tropicale ce le avem!

    RăspundețiȘtergere
  8. pare usor la cum prezinti tu povestea :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Wow, cata rabdare si cat talent!! Arata senzational! ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Mihaela - M-am pregatit eu dar de cind ma lupt cu cartea asta, nu prea dau de retete cu esenta de vanilie, toate cer pastai de vanilie :)

    @Any - Merci :)

    @Emily - Merci! Ai inca un motiv in plus sa le faci :)

    @DiaMar-bucataria galbena - Multumesc frumos

    @TeoBucatar - :). Merci frumos!

    @Lia - funny chestia asta cu chinezul.. :) Merci

    @Maya - Multmesc frumos!!

    @Paradis - OMG... e nebunie. Pe la prinz azi am avut 92F

    @Haplea - You're too kind! Merci!

    @cassady - :) Aproape usor,

    @Danutza - Multumesc frumos! Rabdare am, talent nu neaparat :). Urmaresc si eu ce zice nenea asta in carte :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce sa mai scriu in comment caci nu mai am le-am inghitit pe toate cand am vazut aceasta bunatate ;) arata intr-un mare fel

    RăspundețiȘtergere
  12. Corectare la sefu'
    Serbetul de mascarpone -absolut nemaipomenit de bun chiar si fara celelalte accessorii - este la fel de bun si dupa 1-2 saptamini...
    Secretul successului ... Lamaia... Care nu trebuie uitats :-) ea se adauga aproape la sfirsit :-)

    RăspundețiȘtergere
  13. super desertul asta !!! spiralele nu mai zic ... este to die for !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Magda - Corectare admisa :). Cand am facut reteta a doua oara, am uitat sa adaug zeama de lamaie cand am facut sorbetul si rezultatul a fost... meahhh.
    In carte zice ca este sorbetul este cel mai bun in primele trei zile de cand s-a facut. In practica, a fost la fel de bun si dupa doua saptamani de stat la congelator :)

    RăspundețiȘtergere
  15. La cum arata , nici nu are cum sa nu fie printre favorite !! ;)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top