Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, aprilie 04, 2013

Cauliflower Panna Cotta with Beluga Caviar


Crazy busy life lately! E o conspirație pe undeva sa nu mai am timp de nimic :(

Rețeta asta își așteaptă rândul cuminte de mai bine de doua luni și jumătate. Cu viteza din ultimul timp, o sa-mi ia mult și bine sa ajung sa postez tot ce am pregătit deja.

Ma apropii cu pași mărunți și repezi de sfârșit  - ceea ce părea de necrezut acum un an și jumătate.   Cu toate ca am 17 rețete pregătite deja dar nepostate încă,  nu mai am decât 5 rețete mari și late și ... cam atât :)! O sa termin cartea :)

Rețeta asta a fost un pic de surpriza... Cum nu-mi place conopida, nu am avut nici un fel de așteptări ca o sa-mi placa. Numai ca minune mare, mi-a plăcut... și încă cum!
După cum zice o vorba din bătrâni... pui caviar pe carton și tot o sa fie super! :)

De obicei panna cotta este servita ca desert, dar nu și în cazul asta.
In final, crema de conopida contrastează într-un mod plăcut cu salinitatea caviarului.

Ca sa-mi fac un pic de autocritica, poza finala cam lasă de dorit. Nu face dreptate nici pe departe la preparatul asta care în realitate a fost și gustos, și a arătat și mai bine decât l-am pozat eu :(

Alb pe alb și cu fundal negru și cât se poate de aglomerat.. bleah!

Inca o rețeta in care se folosesc stridii și ca și in celelalte cazuri, rezultatul a fost super. Cu ocazia asta mi-am reevaluat atitudinea fata de stidiri. Not bad at all!


Stridiile se desfac și se pun într un caston împreuna cu sucul propriu și putina apa. Asa se țin în frigider pentru câteva ore sau peste noapte.



Panna Cotta


Conopida tăiata în bucăți mici se pune într-o cratița împreuna cu untul și se acoperă cu apa.


Se fierbe la foc mic pentru 30 de minute pana ce conopida devine frageda, după care se adaugă smântâna lichida.
Se mai fierbe pentru încă 10 min ca sa se înmoaie bine conopida și sa se reducă lichidul.


După asta am transferat compoziția într-un procesor și am amestecat-o bine pana ce a devenit o crema.

Se mai trece și printr-o strecurătoare foarte fina pentru consistenta omogena


Am înmoinat o foaie de gelatina în apa rece, după care am amestecat-o în crema de conopida calda pana s-a dizolvat și omogenizat.

Din compoziția asta am pus câte doua linguri în fiecare pahar și le-am dat la frigider pentru o ora


Intre timp
Lichidul în care au stat stridiile se strecoară ( stridiile se arunca ).

Într-o craticioara mai mica se încălzește putin apa și se adaugă o treime de foaie de gelatina. Am amestecat bine pana s-a dizolvat gelatina după care am adăugat sucul de stridii strecurat mai sus. Se adaugă și putin piper proaspăt râșnit
Am amestecat bine pana când  lichidul a devenit omogen și l-am dat la frigider pana a început sa se întărească.

Când sucul de stidiri este  de consistenta uleiului de măsline  se pune câte o lingurița peste panna cotta și se da iar la frigider pana se întărește complet.

Înainte sa se servească, pe pune cațe o lingurița de caviar în centrul fiecărui pahar.

Si cam atât!



Share this post

10 comments

  1. Excelenta varianta!Nici noi nu ne omoram dupa conopida da' sigur merita incercat ce ai facut tu aici:)
    Asteptam si ultimele retete!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos preparat! Mie imi place conopida, sigur mi-ar placea si sub forma de panna cotta. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa stii ca si eu mi-am schimbat parerea despre stridii, dar nu despre toate. Am mancat din alea mici, cam cum sunt cele din poza ta, "belon" se numesc. Si sunt beton :))))! Adica sunt exceptionale!
    Imi plac mult paharelele cu panna cotta de conopida si te invidiez pentru caviarul ala.

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta combinatie... Zi frumoasa iti doresc si... odihna!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place panna cotta!!Prezentarea superba!

    RăspundețiȘtergere
  6. Oltenasule, ma uimesti mereu! Excelent!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Sisters'Kitchen - Merci. Nici eu nu ma omor, dar aici m-a convins sa-i dau o incercare :)

    @Paula Gafitescu - Merci

    @Alina Vicu - Multumesc

    @Any - :). Merci

    @Simona - Merci :)

    @Haplea - Merci

    @Maya - Merci merci :)

    @ Teobucatar - :) Merci

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top