Searching for culinary perfection, one recipe at the time

vineri, iunie 01, 2012

Londra

Aici The Wandering Oltean reporting live from London....

Se intimpla ca nu mai sint in Londra de vreo 12 ore, dar cit timp am fost acolo m-am gindit de citeva ori cum o sa scriu un post de acolo si cum o sa incep exact asa :).. asa ca here we go !!!

Acum doua saptamini a fost primul weekend in ultimele  patru - cinci ? luni cind nu am avut nimic de-a face cu gatitul din The French Laundry. De gatit am gatit cu virf si indesat pentru petreceri si onomastici dar nu haute cuisine :). Dry spell -ul de acum doua saptamini s-a extins si in saptamina trecuta din cauza de deplasare in interes de servici la Londra unde am stat de vinerea  trecuta pina ieri, joi.

De dus pe la Londra am mai tot fost ( de fiecare data in interes de servici si de fiecare data de unul singur ) dar acum am planificat si aliniat tot felul de schedules si orare si am reusit sa-mi aduc si restul familiei cu mine, de vineri pina luni.

Cu ocazia vizitelor mele anterioare mi-am facut o parere despre orasul asta care nu era neaparat prea grozava. Incercati sa mergeti si sa va plimbati singuri printr-un loc in care nu  stiti pe nimeni, sa mergeti la restaurante de unul singur... si o sa cam ghiciti cum mi-am facut parerea asta.

Am revizitat o gramada din locurile vizitate deja de unul singur si ca prin minune.. diferenta de la cer la pamant. Totul a fost un pic mai interesant, mai sclipitor ... mai primitor.

Conlcuzia este ca sentimentul comun a fost ca Londra e quite FUN!!! :)

Dar stai putin, sa nu sar la concluzii si sa incep cu inceputul...
Pai cum am inceput...

Inceputul a fost cit se poate de "promitator". Am reusit sa-mi pierd laptopul in aeroport in NY. L-am bagat prin aparatul de scanare si din viteza nu l-am mai asteptat sa iasa prin partea cealalta. Cind m-am dat jos din avion in Londra mi-am pus intrebarea .. Dar laptopul meu pe unde o fi ca in rucsac nu este?. Ups!!!

Ehhh, acum nu o sa las o chestie ca asta sa ne strice vacanta.

[EDIT] Bucurie mare. Au sunat de la aeroport si au gasit laptopul! Yeyyyyyyyy!!!!!!

A doaua zi, Andrei a reusit sa-si uite iPhone-ul intr-un taxi, care dupa vorba olteneasca, fuse fuse si se duse.
Lost and Found nu a auzit de nici un iPhone... asa ca i-am pus cruce.
M-a tinut supararea vreo doua - trei ore, dar Ehhh, acum nu o sa las o chestie ca asta sa ne strice vacanta.

Intre timp, cineva in America s-a gindit ca nu ar fi o idee rea sa fure niste bani de pe cartea de credit pe care o foloseam eu de zor in Londra.. si in mijlocul vacantei m-am trezit ca nu mai am credit card. Nu a fost un capat de lume ca am mai avut altul de rezerva dar a trebuit sa petrec timp pe la telefoane ca sa vad care e treaba. Ehhh, acum nu o sa las o chestie ca asta sa ne strice vacanta.

Ca sa puna bine capac la toata experienta comuna, in ultima noapte, pe la doua dimineata, Roxana a luat-o la fuga in sprint sustinut pina la baie ... unde a inceput sa verse violent. Si s-a repetat experienta asta inca de cinci ori pina pe la 8 dimineata...   cind Magda a preluat stafeta, i s-a facut rau si a inceput si ea cu varsaturi.

Cu chiu cu vai s-au intremat putin cit sa poata sa plece cu avionul inapoi acasa, stadiu in care Andrei s-a gindit ca nu e frumos ca numai fetele sa faca atata treaba asa ca a dat-o si el pe varsat. Si ca sa faca lucrurile usoare pentru el, nu a mai apucat  saracul sa ajunga pina la toaleta... si a varsat pe el si pe holul avionului, spre deliciul pasagerilor din zona  :).

Other than that, totul a fost perfect! :).
Lasind gluma la o parte, am avut lots of FUN si toti si-au exprimat dorinta sa mai mergem impreuna pe acolo.

O sa va scutesc cu ce castele si poduri si alte chestii turistice am vizitat si o sa ma concentrez pe partea cu experientele gastronomice.

Am fost norocosi si exact peste drum de hotel a fost o patiserie Paul pe care am folosit-o din plin in fiecare dimineata.

Asta e un lant de patiserii care s-au originat din Franta

In toate trei diminetile cit am fost acolo am reusit sa aplic vorba batrineasca ochii mari si burta mica si am cumparat de fiecare data de cel putin doua sau trei ori mai multa mincare decit imi trebuia. Incercati asa ceva pentru masa de dimineata

Ciocolata lor este chiar ciocolata topita, groasa si dulce si plina de arome, nu un pic de cacao aruncata intr-o cana cu lapte

In prima seara acolo aveam in plan sa mergem la unul din doua restaurante frantuzesti care se intimpla sa fie aproape unul de altu. Cum nu mi-a trecut prin cap sa fac rezervare, nu am gasit loc nici la unul nici la celalalt. Si asa am ajuns din intimplare la Casa Batavia, un restaurant mic italian .. si tare bine mi-a parut ca am ajuns acolo. Bucatarul este un tip tanar, sub 30 de ani, foarte dragut. Cind i-am spus la ospatar la sfirsit ca ne-a placut mincarea, a insistat sa-l aduca pe chef la masa.. si a venit. A petrecut cu noi o gramada de timp si ne-a explicat cum a preparat fiecare  preparat, in cazul in care vrem sa-l facem acasa :)

Paine cu ulei de masline

Castelmagno e miele di Castagno

Tagliolini al uovo con Astice, melanzane ed olio di agrumi

Guanciotto di maiale, topinambur, frutta secca, marmellata di cipolla e uvetta

Involtini di sogliola e tapenade , cipollotti, pepe affumicato e gocce di tradizionale

Pui preparat in trei feluri diferite

Portocala poached in suc propriu

Ceva cu ceva si cu sirop de piersici :)

Cu totul intimplator am dat peste o piata Borough Market

Mozzarella din lapte de bufalo. Din astea  nu am rezistat si am luat si eu

Prosciutto di San Daniele.. nici la asta nu am rezistat.. astea care se taie in poza sint pentru  mine

Oua de rata.. anyone :)

Rules... este un restaurant in care am mai fost cu alte ocazii si care imi place la fel de mult de fiecare data.
Din nefericire, dupa ce am facut poza de mai jos, am realizat ca avem cu un iPhone mai putin si nu mi-a mai ars de poze :)
Bucatarie clasica englezeasca cu o gramada de preparate din vanat.

Tapas.. un coleg de servici original din Spania mi-a facut niste recomandari. Una a fost buna de tot ( asta la care am facut poze ), cealalta nu prea.

Jamón ibérico de bellota
Pentru mine, de departe cea mai delicioasa carne din lume, preparata sau nepreparata. As putea sa mananc asa ceva de trei ori pe zi pentru cel putin o luna si nu m-as plange :)

un fel de mujdei de usturoi cu sos de rosii pe paine prajita

Creveti cu usturoi
Chiftelute cu sos de rosii

Friptura de vaca..

Nu se putea sa mergem in Londra fara sa mergem si la un High tea
Nu e rau de loc, as putea sa ma obijnuiesc cu asa ceva :)

Pentru adulti a inceput cu sampanie

Mincarea, sandwich si dulciuri

Si bineinteles tea

Ultima seara impreuna la un restaurant frantuzesc specializat in seafood
Peste prajit ( nu mai stiu care ) cu sos de sampanie si ciuperci

Dover (nu stiu cum se zice asta in Romaneste) prajit

Salata de crab

Friptura de miel

Cam atit cu familia :)

Cit am fost sigur, prinzurile au fost cit se poate de banale sau chiar in partea proasta
Cu masa de seara.. a fost alta poveste.

Tot uitindu-ma  pe internet am gasit un lant de restaurante belgiene. La vin nu ma pricep dar despre bere belgiana as putea sa vorbesc doua zile si tot nu ar fi destul. Asa ca a fost destul de predictabl, am fost de doua ori la acelasi restaurant si de fiecare data am mancat scoici ( mussels ) si bere. Can't get any better for me :).
Creveti cu usturoi

Mussels cu sos de chorizo

si niste bere buuunaaaaa

Mussels Provencale

Bere..
si mai multa bere

si bere multa de tot...

si desert, clatite cu inghetata

Cum am fost singur nu m-am incumetat sa incerc 32 de pahare de un fel de tarie belgiana :). Vreun amator care vrea sa ma ajute :)

Mic dejun Full English. Maninci unul din asta si nu mai trebuie lunch :)

In ultima seara inainte sa plec am fost intr-un restaurant german. Bucata asta de porc fiarta in supa si tinuta in cuptor la foc mic pentru n-spe ore este pentru mine everestul bucatariei germane
Imensa.. in interior carnea foartea frageda si savuroasa, iar exteriorul este extrem de crocant

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa